Het personeelsbestand is in de afgelopen 4 jaar al met een kwart geslonken en ligt nu op 5400 medewerkers. Dat er nog meer mensen uit moeten, staat volgens Hoek los van de economische toestand. ,,Het is puur efficiëntie”, aldus Hoek. ,,Wij proberen al jaren de kosten omlaag te brengen. Dat doen we niet met incidentele, grootse en meeslepende reorganisaties en massaontslagen. We doen dat geleidelijk”.

Hoek voelt er niets voor om de nieuwe shirtsponsor van Ajax te worden. Dat zou te veel geld kosten, zo’n 12 tot 14 miljoen euro per jaar. ,,Dat lijkt ons niet verantwoord”. Delta Lloyd sponsort wel de zeilsport met zo’n 2 miljoen euro per jaar.

Delta Lloyd gaf drie weken geleden een winstwaarschuwing af. Het concern verwacht dat de operationele winst dit jaar 10 procent lager zal liggen dan vorig jaar. Dat zou onder meer te wijten zijn aan de lage rentestand.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl